Elfelskalendern lucka 2: Fick se denna trevliga överraskningen
I lucka 2 får vi lära oss att god dialog mellan kunden och elektrikern är A och O. Plus att det är bra att ha en så stor servicebil.
”Jag kom till en kund och skulle fixa lite smått och gott. Bland annat komplettera med lite uttag i vardagsrummet. När jag då behövde förlänga några av trådarna så ledde detta till att jag var tvungen att öppna upp till vägguttagen. Då fick man denna trevliga överraskningen.”
Elfelskalendern lucka 1:
Elfelskalendern lucka 1: ”Billigare att ta bort jordfelsbrytaren helt”
”Inte första gången jag ser något liknande men man hajar till lika mycket ändå. Som tur är har jag en stor servicebil så det var bara att springa ut och hämta några senildosor och fixa till samt även byta uttagen till ojordade. Efter att ha förklarat allvaret i det hela för kunden uppskattades åtgärden mycket. Och det är ofta något jag är väldigt noga med. Att hålla en god dialog med kunden för att informera samt undvika missförstånd.”
Mathias Hultman
Mer elfel:
”Sa bara pang och det blev mörkt”
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen