Drive in-service i Selga- och Storelbutiker

03 april 2020  | 

Från 6 april kan företagskunder köpa elmaterial utan att gå in i butiken på Rexels kedjor. Syftet är att minska risken för smittspridning. Så här kommer det fungera.

PRESSMEDDELANDE FRÅN REXEL:

Rexel, som driver fackkedjorna Storel och Selga, inför från och med måndag 6 april möjlighet till drive-in service för alla sina företagskunder. Syftet är att göra sitt för att motverka fortsatt spridning av Covid-19 och att kunna upprätthålla servicen till den svenska installatörsbranschen.

 

Från arkivet | Rexel först i Sverige: Dygnet runt-öppen elgrossist

Mer om viruset: Elektriker i Corona-krisen: ”Det har i princip gått ner till noll”

Med syftet att avstanna smittspridning av coronaviruset och fortsätta hålla öppet lanserar Rexel nu en drive-in service i alla sina Selga och Storel-butiker. För att skydda både anställda och kunder är lösningen från Rexel att kunder ska slippa gå in i butikerna för att handla och istället få sina varor levererade direkt till bilen.

Håkan Hedberg.– I skuggan av hotet från Corona-pandemin är det viktigt att vi i näringslivet gör vårt för att både hålla ekonomin igång utan att äventyra folkhälsan. På det här sättet kan vi bidra till social distansering utan att minska servicen i återförsäljarledet, säger Håkan Hedberg på Rexel.

Med drive in-servicen kan kunder beställa varor online och plocka upp dem utanför butiken efter en halvtimme. Tjänsten öppnas nu för alla Storels och Selgas kunder. Den utökade tjänsten blir tillgänglig omedelbart.

– Behovet av våra produkter är fortfarande stort för våra kunder och vi vill fortsätta hålla öppet för alla som behöver våra produkter i sin dagliga verksamhet. Installatörsbranschen går för högtryck och då är försörjningen av material avgörande för att inte hota verksamheterna, säger Håkan Hedberg på Rexel.

Fler nyheter