Lämnar installationsbolaget för teknikkonsult

Publicerad 7 jun 2016, 15:09

Thomas Rebermark blir marknadschef på Rejlers där han kommer ansvara för marknads- och kommunikationsfrågor samt ingå i koncernledningen.

Den 1 juli tillträder Thomas Rebermark befattningen som marknadschef på Rejlers AB. Närmast kommer han från positionen som informations- och marknadschef på Assemblinkoncernen, installationsbolaget som till nyligen hette Imtech, men som på grund av det nederländska moderbolagets konkurs sensommaren 2015 bytt namn.

Nyligen kom nyheten att Anne Veiksaar blir Assemblins nya Varumärkes- och kommunikationschef, Veiksaar som arbetat med omprofileringen av varumärket tillsammans med Rebermark sedan i februari i år.

Thomas Rebermark har tidigare under fyra år varit marknads- och försäljningschef för Vectura AB. På Rejlers blir han ansvarig för koordinering och utveckling av Rejlers position och profilering på marknaden.

– Det känns väldigt bra att vi lyckats rekrytera en marknadschef med den erfarenhet som Thomas besitter och vi hälsar honom välkommen till koncernledningen i Rejlers, säger vd och koncernchef Peter Rejler.

Rejlers är en svenskägd teknikkonsult med verksamhet på 80 orter i Sverige, Finland och Norge. Bolaget är noterat på NASDAQ Stockholm och omsatte 1,9 miljarder kronor förra året.