Bravida står stadigt

Publicerad 9 maj 2014, 15:22

Nya rapporter visar att Bravida har både nöjda kunder och ett starkt resultat. Enligt delårsrapporten för första kvartalet växte företagets omsättning till 2 848 miljoner kronor, en ökning med 4,4 procent. Och kunderna är positiva – NKI, eller nöjd kund-index, ligger på en högre nivå jämfört med genomsnittet för kundnöjdhet i Sverige 2013.

Bravidas omsättning ökade alltså under årets tre första månader med 4,4 procent. Rörelsemarginalen uppgick till 5,1 procent, jämfört med 5,4 föregående år. Kassaflödet från den löpande verksamheten ökade med 7,1 procent till 272 miljoner kronor. Orderstocken har fortsatt uppåt och ligger på 5 879 miljoner kronor, jämfört med 4 914 miljoner föregående år.

Bravidas position är stark även när det gäller kundlojalitet. Den senaste NKI-undersökningen visar att kundernas syn på företaget är positiv och att index ligger högre än genomsnittet i Sverige.

Majoriteten av Bravidas kunder tycker att företaget levererar bra tjänster och produkter. De flesta kunder tycker också att Bravida är kunniga och professionella och skulle med hög sannolikhet rekommendera företaget till en vän eller kollega.

– Vi är stolta och glada över vårt fina resultat. Vi har gjort ett bra jobb inom flera områden vilket syns genom nöjda och lojala kunder. Extra roligt är det så klart att våra medarbetare sägs vara kompetenta och lätta att samarbeta med, säger Magnus Hamerslag, chef för verksamhetsutveckling på Bravida.