Elfelskalendern lucka 7: ”Kunden tyckte det var en bra lösning”
Bakom lucka 7 får vi se hur den kreativa kunden löste problemet med varmvattenberedaren som inte fungerade. Det var dock en rätt tveksam anordning ur brand- och elsäkerhetssynpunkt.
Läs också:
Elfelskalendern lucka 5: ”Jösses vilka klåpare man råkar ut för…”
Läs också:
Elfelskalendern lucka 6: ”Finns inget bättre än vattenkyld el”
I stället för en tryckknapp för att starta varmvattenberedaren hade kunden satt dit en träpinne, för att den skulle fungera.
– On-off-knappen hade gått sönder. Kunden hade märkt att varmvattenberedaren fungerade när man tryckte in knappen och behövde göra någonting för att knappen skulle hållas fast och tyckte pinnen var en bra lösning, säger elektrikern Andrea van Sand.
Läs hela artikeln här:
Träpinne i stället för tryckknapp: ”Kunden tyckte det var en bra lösning”
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen